مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2016
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2016

کیا سراتو 2016 در بیست و هشت نوع مختلف روانه بازار اتوموبیل شد، این خودروی کره ای، به عنوان عضو کوچکی در کمپانی کیا به سرعت محبوب شد و با ویژگی ها و آپشن های بی نظیرش جزو پرفروش های صنعت خودرو قرار گرفت.

یکی از این ویژگی ها که باعث محبوبیت این خودرو کره ای شد، استفاده از سوخت بنزین بدون سرب بود. در ادامه این مطلب سراتو 2016 را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم و با مشخصات فنی، ویژگی ها و قیمت این خودرو بی نظیر آشنا می شویم.

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2016

این مطلب را هم بخوانید : مقایسه سراتو و اپتیما

معرفی کیا سراتو 2016

سراتو در واقع خودروی سایز متوسط کیا است و به صورت hatch یا سدان در سه سطح تریم LX/EX/LTD موجود است. هر سه این خودرو ها، تجهیزاتی شامل ترمز ABS با توزیع الکترونیکی ترمز و کمک ترمز، کنترل پایداری، کیسه هوای جلو، جانبی و پرده ای (در مجموع 6 کیسه هوا)، کلید مجاورت با دکمه استارت / ایست، پیش کشنده کمربند ایمنی جلو، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، دنده عقب دوربین، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ های خودکار و کنترل کروز دارند. همه دارای یک موتور 2.0 لیتری 112 کیلو واتی و یک گیر بکس 6 سرعته خودکار هستند؛ یعنی یک لیست کاملاً چشمگیر برای مشخصات استاندارد یک خودرو!

مشخصات EX سراتو 2016 چندین ویژگی از جمله روکش چرم، آب‌وهوای دو ناحیه ‌ای، مه ‌زدایی خودکار شیشه جلو، تشخیص نقاط کور، کمک تغییر خط و هشدار ترافیک عقب را نیز اضافه بر سازمان دارد. خودروی بررسی ما یعنی سراتو مدل 2016 برترین مشخصات LTD را دارد و موارد بیشتری را به EX اضافه می‌کند، از جمله صفحه نمایش رنگی، سانروف برقی، صندلی راننده با حافظه الکتریکی، شیفتر پدال‌ و غیره.

KIA سراتو فعلی که از سال 2013 در بازار به فروش می رسد، داستان موفقیت آمیزی در بین خودروهای پر فروش کیا داشته است، هنوز هم به طور پیوسته از جدول فروش از 10 رتبه برتر در رده خود بالا می رود و اکنون در رتبه پنج قرار گرفته و آماده است تا از سایر رقبای خود هم پیشی بگیرد.

معرفی کیا سراتو 2016

بنابراین وقتی نوبت به به‌روزرسانی رسید، کمپانی کیا آن را هوشمندانه انجام داد. تمام نقاط قوت سراتو همچنان باقی مانده است مثل کیفیت بالا، موتور های پرانرژی، و فضای داخلی جادار و راحت، با پشتوانه ضمانت هفت ساله پیشرو در صنعت کیا. اما ظاهر زیبای آن تازه شده است، تجهیزات بیشتری با ایمنی افزایش یافته وجود دارد، و بسته تنظیم شده توسط Aussie نیز بیشتر بهبود یافته است.

در دامنه تنوع نیز هنوز چهار نسخه برای انتخاب سراتو 2016 وجود دارد (S، S Premium، Si و SLi)، اما همه اکنون از یک موتور 2.0 لیتری پر انرژی بهره می برند که 112 کیلووات /192  نیوتن متر تولید می کند و عملکرد مناسبی را ارائه می دهد. سراتو مدل 2016 با یک موتور 2.0 لیتری که از سوخت معمولی بدون سرب استفاده می کند و مصرف سوخت ادعایی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر دارد و از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی رانندگی می کند. این سازنده کره ای مدتی است که موتور ها و گیربکس های خود را با موفقیت مطلوب از نظر دوام و کارایی تولید می کند. این ویژگی به کیا اجازه می ‌دهد تا موتور ها و گیربکس ‌ها را مطابق با پلتفرمی که برای آن ساخته شده است، مطابقت دهد و وابستگی به سایر سازندگان را کاهش داده و از این طریق شانس این را داشته باشد که فقط به آنچه در دسترس است، بسنده کند.

اما بزرگترین پیشرفت، نحوه کارکرد سراتو است. گرام گمبولد، استاد فنر تعلیق محلی کیا، فنرهای سفت‌تر  و نوع جدیدی از دمپر را برای بهبود هندلینگ در جاده‌ ها طراحی کرد و نتایج این به روز رسانی هم کاملاً ملموس است. سراتو 2016 هنوز یک خودروی اسپورت نیست، یا در همان لیگ فوکوس و گلف است، اما شاسی سراتو متعادل است، بدنه محکم و سواری بسیار خوبی را ارائه می دهد.

کیا سراتو 2016 در اولین نگاه

ماشین سراتو 2016 اولین بار با رنگ خاکستری متالیک تیره به نام متال استریم به بازار خودرو عرضه شد، اما اکنون سراتو در 7 رنگ یعنی دو رنگ سفید، نقره ای، آبی تیره، مشکی و قرمز موجود است و می توان گفت تقریباً همه رنگ ‌ها بسیار کم ‌رنگ هستند. این خودرو با ظاهری زیبا و طراحی هوشمند، با برخی جزئیات زیبا، مانند تریم جانبی کرومی تعبیه ‌شده و چراغ ‌های عقب LED بدون شک می درخشد.

مانند سایر مدل ‌های کیا، کیفیت این خودرو فوری به چشم می ‌خورد. در مشخصات سراتو 2016، چیز های کوچکی وجود دارد که نشان می دهد طراحی با فکر و به کارگیری خلاقیت انجام شده است، مانند چراغ هایی که در زیر آینه ها و دستگیره های در جلو هنگام نزدیک شدن به ماشین روشن می شوند.

این مطلب را هم بخوانید : مقایسه کیا سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ داخلی سایپا

طراحی داخلی سراتو 2016

بررسی کیا سراتو 2016 را با بررسی طراحی داخلی جذاب این ماشین ادامه می دهیم. مشخصات LTD با صندلی ‌های چرمی ارائه می‌ شود که شکل خوبی با پشتیبانی جانبی دارند و برای نشستن راحت هستند. صندلی سرنشین جلو دارای گرمایش 3 مرحله‌ای است، صندلی راننده می ‌تواند گرم یا سرد شود، آن هم با 3 حالت مختلف. همچنین صندلی راننده می تواند به صورت الکتریکی با دو حافظه صندلی تنظیم می شود و دارای پشتیبان کمری تنظیم شده الکتریکی است. فرمان به صورت دستی در هر دو جهت معمول تنظیم می شود.

روکش پلاستیکی به کار رفته در طراحی این خودرو کیا، بافتی شبیه به فیبر کربن دارد و از لحاظ زیبایی به نظر می رسد خوب است، اما یکی از معایب سراتو 2016 این است که گاهی اوقات روی شیشه جلو منعکس می شود و می تواند کمی حواس را پرت کند. دور شمارشگر بزرگ معمولی و سرعت سنج با نمایشگر رنگی 4.2 اینچی در مرکز وجود دارد که اطلاعات مختلف را نشان می دهد.

طراحی داخلی سراتو 2016

روی فرمان چرمی زیبای کیا سراتو 2016، کنترل ‌های صوتی، تلفن و کنترل کروز قرار دارد. دکمه ‌ها و کنترل‌ های تلفن برای تغییر نمایشگر به مرکز نزدیک ‌تر هستند و تقریباً می توان گفت که دسترسی آسانی دارند.

هاب سیستم رسانه یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی در مرکز داشبورد است. دکمه های فیزیکی صدا و دکمه هایی برای عملکرد های اصلی دارد که بسیار کاربردی است. وصل کردن تلفن به سرعت و به راحتی انجام می شود و همه چیز برای اولین بار راحت به نظر می رسد. در پایین کنسول وسط، زیر یک پوشش کشویی؛ یک باکس می بینید که USB، Aux و دو پریز برق در آن قرار دارد. برای کاور ایده خوبی است، بنابراین می توانید دستگاه الکترونیکیتان را متصل اما از دید سایر سرنشینان پنهان نگه دارید!

طراحی داخلی سراتو 2016

در مشخصات سراتو 2016 می بینیم که استریو با شش بلندگو صدای بسیار خوب و واضحی دارد، با بیس مناسب، و به همان اندازه که اکثر مردم می ‌خواهند.  صندوق عقب نیز اندازه مناسبی دارد و حجم بارگیری آن به طور دقیق 385 لیتر است. در زیر یک چرخ یدکی با اندازه کامل وجود دارد که توسط یک کفپوش محکم پوشیده شده است. کناره ‌های کف به سمت بالا قرار می‌گیرند و سطل‌های ذخیره‌سازی زیر آن نمایان می‌ شوند. همچنین در هر چهار گوشه بسته‌بندی چمدان و همچنین قلاب‌های کیف در دو طرف وجود دارد. صندلی های عقب تقریباً صاف می شوند و به صورت 60/40 تقسیم می شوند.

فضای پای عقب برای سرنشینانی که عقب می نشینند بسیار خوب است، حتی زمانی که راننده صندلی اش را برای خروج عقب بکشد. صندلی ‌های عقب برای نشستن راحت هستند و یک دریچه گرمایش یا خنک‌کننده مرکزی برای سرنشینان عقب نیز وجود دارد که راحتی سرنشینان را بیشتر هم می کند.

مدل ‌های میان‌ رده Si اکنون دارای تشخیص نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک متقابل عقب به‌صورت استاندارد هستند، در حالی که SLi برتر، هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو را هم به آپشن هایش اضافه می ‌کند.

مدل ‌های S Premium و بالاتر، از صفحه ‌نمایش لمسی 7.0 اینچی جدید بهره می‌ برند که با Android Auto سازگار است و برای Apple CarPlay نیز پشتیبانی می ‌شود و همچنین دارای ناوبری ماهواره‌ ای و دوربین عقب است. در حالی که مدل های پایه هنوز به صفحه نمایش LCD 3.5 اینچی قدیمی اکتفا می کنند، خریداران می توانند با پرداخت مبلغی بیشتر آن را به دستگاه 7.0 اینچی ارتقا دهند.

طراحی داخلی سراتو 2016

نورپردازی داخلی بسیار خوب طراحی شده است، ابزار ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و دید بسیار خوبی را ارائه می دهند. چراغ های گودالی وجود دارد که هنگام باز شدن، زیر درهای جلویی زمین را روشن می کند و باعث می شود که این خودرو بیش از حد جذاب به نظر برسد، از سوی دیگر بسیار کاربردی است مخصوصاً برای خروج از ماشین در شب و به خصوص برای افراد مسن ‌تر.

اتصالات داخلی به خوبی کنار هم قرار گرفته اند و سطوح نرم و لطیف هستند. در واقع چیدمان مرتب همان کلمه ای است که برای طراحی داخلی سراتو 2016 به ذهن می رسد. شاید فوق‌العاده لوکسی نباشد، اما مانند داخل یک کمد شلوغ و به هم ریخته نیز نیست، که قبلاً در بین خودرو های این رده شاهد آن بودیم!

سواری سراتو 2016

روی صندلی راننده بنشینید و در را ببندید، و با روشن شدن داشبورد با بررسی سیستم و با کمی خوش آمدگویی؛ خودرو به جلو حرکت می کند. یک آهنگ خاموش کردن نیز وجود دارد، اما خوشبختانه می توان آنها را در صفحه گزینه ها خاموش کرد.

سراتو 2016 دارای استحکامی است که باعث افزایش بیشتر کیفیت این خودرو می شود. با فشار آوردن کمی بیشتر روی موتور، صدای موتور شنیده می ‌شود، اما هرگز این صدا بلند نیست و صدای بیشتری از لاستیک‌ ها می ‌آید. کیفیت سواری خوب، محکم اما منعطف است و برجستگی ها را به خوبی رد می کند.

سه حالت معمول رانندگی وجود دارد: Eco، Normal و Sport. حالت عادی برای اکثر رانندگی ‌ها خوب است، اما گاهی اوقات هنگام بیرون آمدن از یک دوربرگردان یا گوشه ‌ای تنگ، احساس کندی خواهید کرد اما با جابجایی حالت رانندگی به حالت اسپورت این موضوع را به خوبی رفع می‌کنید، به این صورت که دنده ‌ها را برای مدتی طولانی ‌تر نگه می ‌دارد و دریچه گاز را کمی بیشتر به کار می گیرد.

حالت اکو در سراتو 2016 تفاوت چندانی با حالت نرمال ندارد، شاید کمی دریچه گاز نرم تر باشد اما واقعا نمی توان این دو حالت را به راحتی از هم تشخیص داد. شیفتر را می‌ توان به یک سمت در حالت دستی جابجا کرد، جایی که دنده‌ ها را تا زمانی که تعویض کنید نگه می ‌دارد، یا با استفاده از پدل ‌های نصب ‌شده روی فرمان یا حرکت دادن شیفتر به جلو و عقب این کار را انجام داد.

سواری سراتو 2016

کیا سراتو مدل 2016 یک خودروی اسپورت نیست، اما می ‌توان در یک جاده پر پیچ و خم در حالت اسپرت یا دستی بود. خودرو در این حالت به زیبایی پیچ می خورد، فرمان دقیق است و احساس معقولی از رانندگی را می دهد. حتی در باران شدید هم ESP را می ‌توان به راحتی حس کرد و به طرز ماهرانه ‌ای آن را به کار برد.

کنترل کروز این ماشین بی نظیر به خوبی کار می کند، اما معمولاً سرعت تنظیم شده را روی نمایشگر نشان نمی دهد و شاید بتوان این نکته را به عنوان نقص این خودرو حساب کرد.

سنسورهای پارک جلو و عقب و همچنین دوربین معکوس در این خودرو وجود دارد و به همین علت هم سراتو 2016 را خودرویی کاربردی می دانند. سنسور های جلو را می توان در هر زمان با فشار دادن یک دکمه در کنار شیفتر دنده فعال کرد. صفحه نمایش اطلاعات یک نمایشگر گرافیکی را نشان می دهد که سنسور در حال خواندن یک مانع است. علاوه بر این، هشدار ترافیک متقاطع عقب نیز وجود دارد، که ممکن است راننده را از حادثه ای نجات دهد.

قیمت روز سراتو 2016

بهترین خودرو های کیا همیشه پرفروش ‌ترین مدل در هر کشوری هستند و سراتو مدل S نیز به طور قابل توجهی در این لیست قرار دارد و با توجه به امکانات، آپشن ها و تجهیزاتی که دارد، قیمت آن هم مناسب به نظر می رسد. بنابراین، اگرچه سه نسخه با مشخصات بهتر سراتو دارای مواردی مانند سطوح راحتی بهتر و سیستم اطلاعات سرگرمی و برخی تجهیزات ایمنی اضافی هستند،  اما نسخه سراتو 2016 گواه روشنی است از اینکه قیمت خرید بسیار خوبی را به عنوان یک خودروی کوچک دارد.

قیمت روز سراتو 2016

مزایا و معایب کیا سراتو 2016

کیا سراتو از سال 2013 از کمپانی کیا روانه بازار شد و در طول این سال ها 4 نسل مختلف از آن معرفی شد. در سال 2016 با به روز رسانی و بهبود ویژگی های این این خودرو، فروش سراتو 2016 در ایران نیز بالا رفت و به یکی از پر فروش ترین خودرو های ایران تبدیل شد. پیشتر این ماشین را به طور کامل و دقیق مورد نقد و بررسی قرار دادیم اما حال می خواهیم با مزایا و معایب سراتو 2016 نیز بیشتر آشنا شویم:

مزایای کیا سراتو 2016

  • شتاب اولیه
  • گیربکس ۶ دنده با واکنش سریع
  • مصرف سوخت جاده ای
  • ساخت با کیفیت در داخل و خارج خودرو
  • هندلینگ عالی
  • استریو بسیار خوب
  • جادار و مجهز

معایب کیا سراتو 2016

  • شتاب ثانویه
  • مصرف سوخت نسبتا بالا در ترافیک های شهری
  • ضعف رانندگی در ناهمواری ها
  • نفوذ آلودگی صوتی به داخل کابین
  • ضعف در کنترل کروز

معایب کیا سراتو 2016

مشخصات فنی و ویژگی های کیا سراتو 2016

در ادامه این مطلب ویژگی ها، مشخصات فنی و ابعاد و اندازه و هر آنچه را که باید در رابطه با بررسی کیا سراتو 2016 بدانید را برایتان گلچین کرده ایم:

 

ابعاد، وزن و ظرفیت خودرو سراتو 2016

طول 4560 میلی متر
عرض 1780 میلی متر
ارتفاع 1435 میلی متر
فاصله محوری 2700 میلی متر
وزن 1230 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 215/45R 17
رینگ و لاستیک عقب 215/45R 17

مشخصات فنی خودرو سراتو 2016

حجم موتور 1999 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 148 اسب بخار در 6500 دور بر دقيقه
گشتاور 209 نيوتن متر در 4700 دور بر دقيقه
حداکثر سرعت 210 کيلومتر بر ساعت
شتاب 0-100 10.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
نوع فرمان هیدرولیکی

مصرف سوخت و مشخصات ایمنی خودرو سراتو 2016

مصرف سوخت ترکیبی 8.4 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 50 لیتر
پیمایش 595 کيلومتر
ساير امتيازات ایمنی 5 ستاره از ANCAP

تجهیزات رفاهی و آپشن های خودرو سراتو 2016

سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک دو گانه به همراه کانال جدا گانه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مولتی مدیا دارای صفحه نمایش 4.2 اینچی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD , MP3  و رادیو به همراه 6 عدد بلندگو و ورودی های USB , iPod
فرمان روکش چرمی، کلید های کنترل روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرم، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در 10 جهت ، دارای سیستم گرم کن و سرد کن صندلی‌ های جلو
سیستم روشنایی جلو دیلایت
سیستم کمکی راننده دوربین عقب، کروز کنترل
سیستم آینه ها تنظیم برقی آینه‌ ها جانبی با گرمکن ، دارای راهنما
سیستم شیشه ها شیشه بالابر جلو و عقب برقی
سقف سانروف برقی

تجهیزات رفاهی و آپشن های خودرو سراتو 2016

در آخر

اگر قصد خرید خودرو دارید اما و در انتخاب و تصمیم گیری مردد هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید تحقیق در مورد مشخصات فنی، ویژگی ها و قیمت خودرو سراتو 2016 است. در این مطلب ما به طور همه جانبه این ماشین را مورد نقد و بررسی قرار دادیم و در نهایت تمام ویژگی های و مزایا و معایب و مشخصات فنی و ایمنی سراتو کیا 2016 را گلچین کردیم.

با توجه به این اطلاعت به نظر می رسد که سراتو به خوبی ساخته شده است و بدنه محکم و با کیفیتی دارد، با ظرافتی که انتظارش را ندارید! فناوری ایمنی خوب، تجهیزات فراوان، فضای مناسب چمدان و فضای سرنشین عالی وجود دارد. این همان خودرویی است که می‌تواند سال ها با شما باشد و از انتخاب آن راضی باشید.

سوالات متداول

2/5 ( 1 نظر )

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش