مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2017
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2017

برای عاشقان خودرو و حتی خریداران ماشین های خارجی، کمپانی کیا و خودروهای آن جزو انتخاب های اصلی محسوب می شود. خودروی سراتو 2017 نیز یکی از مدل ‌های پرطرفدار و پرفروش کیا است که در دو کلاس سدان و کوپه تولید می ‌شود.

مدل سراتو 2017 شاید یکی از سردمداران قدرتمند در طراحی و خودرو های شاسی بلند محسوب شود که در کنار طراحی زیبا و آپشن ها و تجهیزات مدرنش، سایز کاربردی و مناسبی دارد و مهم تر از همه به نسبت سایر خودرو های شاسی بلند و خارجی قیمت مناسبی به مشتری ارائه می دهد و به همین علت هم درصد متقاضیان این مدل خودرو کیا را بالا برده است.

در این مطلب می خواهیم هر آنچه را که مربوط به سراتو 2017 است، از ابعاد و اندازه گرفته تا تجهیزات و مشخصات فنی این خودرو را به همراه معایب سراتو 2017 بررسی کرده و آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2017

بررسی کیا سراتو 2017

برای شروع بررسی کیا سراتو 2017، راه دوری نمی رویم. این برند پررونق کره ای همیشه با طراحی زیبا و دلنوازش سر زبان ها است و شکی نیست که بخش قابل توجهی از موفقیت سراتو 2017 نیز به لطف ظاهر آن است. اما آیا فقط این کت و شلوار فانتزی است که خریداران را به سمت خودرو cerato 2017 می کشاند؟ و یا این محبوبیت دلایل دیگری هم دارد؟

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه کیا سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ داخلی سایپا

بررسی طراحی و بدنه سراتو 2017

این ماشین کره‌ای خوش قیمت، چهره ‌ای خوب و چشمگیر در جاده ‌ها ایجاد می‌ کند و این چیزی است که برای بسیاری از خریداران خودرو اهمیت زیادی دارد. حداقل می توان گفت ظاهر جذاب این ماشین دلیل محکمی برای این است که این مدل پرفروش‌ترین مدل کیا شناخته شده و نزدیک ‌ترین رقیبش در کمپانی کیا، هم اسپورتیج کیا است.

در واقع، این خودرو از کمپانی کیا یک ظاهر و بدنه اروپایی دارد که بخش اصلی آن مربوط به قسمت جلویی سراتو است که طراحی مشبک دارد و همچنین چراغ ‌های جلوی آن. سراتو 2017 دارای چراغ‌ های جلو و مه شکن جدید است و همچنین در این مدل ظاهر کاپوت تغییر شکل یافته است.

بررسی طراحی و بدنه سراتو 2017

طراحی سراتو تمیز، هوشمندانه و به طور کلی خوشایند است و می توان گفت، در تقاطع‌ ها و خیابان ها سر ها را به سمت خود می ‌چرخاند! هر چند که ما معتقدیم برای اکثریت بازار هدف خرید خودرو کیا شاید اهمیت چندانی نداشته باشد.

با این حال، طراحی داخلی سراتو 2017، پیشرفت های اساسی تری را نشان می دهد. موارد ارتقا یافته روی داشبورد، تزئینات در ها، نمای مرکزی و کنسول (با تزئینات نقره‌ای و مشکی) جذابیت این خودرو را افزایش می ‌دهند. فضای داخلی به خوبی ساخته شده است و بنابراین، از نظر طراحی، با رقبای خود همتراز نیست.

سراتو مدل  2017 مهارت و زیبایی طراحی خود را در قسمت سپر جلوی خودرو نشان داده است، طراحی سپر ها به این صورت است که با یک خط منحنی از چراغ ‌ها و جلو پنجره جدا شده و تهویه هوا و مه‌شکن‌ ها را در خود جای داده است. در قسمت جلویی سپر و قسمت میانی آن، از جنس پلاستیک استفاده شده و در دو طرف آن, مه شکن‌ها قرار دارند و همین امر هم باعث شده تا کشیدگی جلوی خودرو از حالت یکنواختی خارج شود.

یکی دیگر از تغییرات طراحی که در این مدل از سراتو کیا اعمل شده است، مربوط به تغییر سایز چراغ‌ های جلو است که بزرگتر شده و از اطراف تا بالای گلگیر و در راستای جلو پنجره، تا نیمه کاپوت خودرو ادامه پیدا کرده است.

در قسمت پشتی خودرو نوار سفیدرنگی به چشم می آید که در زمان دنده عقب روشن می شود. در این مدل جدید سراتو تغییرات دیگری هم مشاهده می شود مثل تغییر در اندازه و شکل چراغ ‌ها, برداشتن آنتن کوسه‌ ای و اضافه شدن بال‌ هایی در روی صندوق عقب خودرو که اصطلاحا به آن ها اسپویلر گفته می ‌شود. تغییر دیگری نسبت به ورژن‌های قبلی و مخصوصا مدل 2013 خود نداشته است.

بررسی طراحی و بدنه سراتو 2017

اگر بخواهیم در طراحی پشت خودرو سراتو مدل 2017 بیشتر دقیق شویم، می بینیم که پلاک شناسایی خودرو، با چراغ ‌های عقب در یک راستا قرار گرفته‌ اند و چراغ‌ های کمکی ترمز در قسمت عقب و نزدیک لاستیک خودرو قرار دارند؛ این تغییر باعث کاهش اضافات و کاهش هزینه در تولید این خودرو شده است.

بررسی مشخصات فنی سراتو 2017

حال سری بزنیم به رانندگی با سراتو 2017 که برای خریداران کیا سراتو اهمیت ویژه ای دارد. سراتو با 95 کیلو وات و گشتاور 157 نیوتن متری که از موتور 1.6 لیتری خود تغذیه می کند، به اندازه کافی سواری خوبی دارد تا به راحتی با رفت و آمد های روزانه در داخل شهر کنار بیاید. شتاب گیری از حالت سکون این ماشین خوب است حتی اگر در شتاب کامل صدایی خشن داشته باشد. اما  برای رانندگی در آزاد راه، باید دنده ها را تعویض کنید تا بیشترین استفاده را از گشتاور متوسط این ماشین ​​هاچ بک کره ای ببرید. ویژگی خوب دیگر این خودرو این است که عملکرد دنده به طرز خوشایندی نرم است.

از نظر مصرف سوخت، کیا سراتو 2017، رقم 6.5 لیتر در 100 کیلومتر را ادعا می کند، اما کارشناسان در طول دوره آزمایشی خود به طور میانگین حدود 8.0 لیتر در 100 کیلومتر را تخمین زده اند، که اگر چه مصرف سوخت بالایی محسوب نمی شود، اما چندان هم ماشین کم مصرفی محسوب نمی شود!

سراتو 2017 کیا از نظر توانایی در پیچ ‌ها، با حداقل چرخش بدنه، آرام و نسبتاً چابک است. با این حال، نقطه قوت اصلی این خودرو در جاده، کیفیت سواری آن است. خریداران این ماشین از کیفیت سواری راحت سراتو 2017 قدردانی خواهند کرد و در مجموع می توان گفت این عضو از خانواده کیا سواری نرمی را ارائه می دهد.

بررسی مشخصات فنی سراتو 2017

سایر مشخصات سراتو 2017 شامل شیشه‌ های برقی جلو و عقب، آینه ‌های جانبی تاشو برقی و کمک پارک عقب می شود و علاوه بر آن در مجموع ۶ ایربگ برای ایمنی، تعبیه شده است، ترمز ABS با EBD استاندارد است و همین موضوع به ایمنی راننده و سرنشینان کمک زیادی می کند.

یک گیربکس دستی شش سرعته ( که البته فقط در کلاس های S موجود است) یا شش سرعته اتوماتیک (که در همه مدل ها موجود است)، این خودرو را متمایز کرده است. سراتو های اتوماتیک سیستم انتخاب حالت رانندگی کیا را دریافت می‌ کنند که شامل حالت ‌های «عادی»، «اکو» و «اسپرت» است. سراتو SLi همچنین دارای پدال شیفتر های نصب شده روی فرمان است و کارشناسان خودرو طی بررسی کیا سراتو 2017، شیفتر ها را در زمان راه اندازی آزمایش کرده اند و معتقد هستند که به اندازه کافی سریع هستند.

بررسی کابین و فضای داخلی سراتو 2017

ارگونومی و طراحی کابین سراتو 2017 بسیار دلنشین است و هوای راحت و باکیفیت در سراسر کابین نیز وجود دارد که رانندگی طولانی ‌تر را لذت ‌بخش تر و البته آسان تر می ‌کند. وضعیت صندلی ها عالی است و فضای زیادی در ردیف دوم وجود دارد. کنترل‌های اصلی، از جمله صفحه نمایش خودروهای مجهز، کاملاً در جای خود قرار دارند.

بررسی کابین و فضای داخلی سراتو 2017

یکی دیگر از نقاط قوت خودرو cerato 2017، ابعاد و میزان بارگیری این خودرو است. سراتو در بخش های کاربردی به خوبی عمل می کند و فضای داخلی آن به طرز شگفت انگیزی بزرگ است. علاوه بر این صندلی‌ های عقب به صورت تقسیم 60:40 جمع می ‌شوند که فضای بارگیری را بیشتر افزایش می ‌دهد و همچنین 2 قلاب خرید در برای آویزان کردن خرید و بار و وسایل اضافه وجود دارد که ویژگی بسیار خوبی به خصوص برای خانواده ها محسوب می شود.

فضای سرنشینان عقب از نظر فضای پا، سر و شانه متوسط است. همچنین دریچه های تهویه عقب برای سرنشینان عقب و یک تکیه گاه مرکزی تاشو با 2 جای فنجان و جای بطری در قالب های درب وجود دارد. راننده و سرنشین جلو نیز دارای 2 جا لیوانی و یک فضای ذخیره سازی درب دار جلوتر از دسته دنده هستند و این تجهیزات باعث شده تا سراتو 2017 بسیار کاربردی باشد.

بررسی تجهیزات جانبی سراتو 2017

مشخصات سراتو 2017 شامل سیستم صوتی پخش کننده رادیو/CD، USB و پورت های جانبی می شود که با بلوتوث و MP3 نیز سازگار است. استفاده از این تجهیزات به اندازه کافی آسان است و برای راحتی راننده، صدا و بلوتوث و iPod را می توان با استفاده از دکمه های نصب شده روی فرمان کنترل کرد.

فرمان و صندلی راننده با ارتفاع قابل تنظیم است و  یک سیستم تهویه مطبوع دستی نیز تعبیه شده است و کنترل کروز در سفر های طولانی تر مفید خواهد بود. فرمان از چرم مصنوعی ساخته شده است و روی آن علاوه بر دکمه و کلید مربوط به صدا و بلوتوث و غیره؛ دسترسی برای پاسخ دهی به تلفن هم وجود دارد که علاوه بر افزایش ایمنی راننده، راحتی او را هم تضمین می کند.

بررسی تجهیزات جانبی سراتو 2017

خریدارانی که مدل S Auto را انتخاب می‌کنند، می‌توانند با Android Auto سیستم صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی را ارتقا دهند. Apple CarPlay نیز در راه است و آپدیت آن را می توان بعداز خرید به صورت رایگان در نمایندگی های کیا اضافه کرد؛ هرچند در ایران این گزینه محدودتر خواهد بود.

دو نمایشگر در این خودرو وجود دارد که اولی مربوط به نمایش ساعت و درجه دمای هوای بیرون خودرو است و نمایشگر دیگری نمایشگر مهم تری با ضخامت 7 اینچ است که در وسط داشبورد قرار گرفته است. اما نکته جالب توجه این است که در نسخه موجود در بازار ایران این نمایشگر با ضخامتی کمتر و در اندازه 2.4 اینچ ارائه شده است.!

در بالای نمایشگر, دکمه‌ فلاشر را می بینیم که برای استفاده از CDو DVD است و همچنین روی داشبورد تعبیه شده است. به طور کلی می توان گفت دکمه‌ هایی که روی داشبور قرار گرفته اند، به دو دسته تقسیم می شوند؛ یکی برای تنظیم صدا و رادیو و یکی برای سرگرمی.

بخشی از ارزش  خودرو cerato 2017 مربوط به کیت ایمنی موجود در مدل ‌های مختلف آن می ‌شود. همه سراتو ها شش کیسه هوا و امتیاز پنج ستاره ANCAP را برای شروع دریافت می کنند. مدل Si دارای تشخیص نقطه کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب است، در حالی که مدل SLi سیستم هشدار خروج از خط و سیستم هشدار برخورد رو به جلو را هم اضافه بر این موارد دارد. LDWS را می توان از طریق یک سوئیچ نصب شده روی داشبورد غیر فعال کرد.

بررسی تجهیزات جانبی سراتو 2017

در مجموع می توان گفت کیا سراتو 2017 یک همه کاره خوب است و علاوه بر تمام مزایایی که این خودرو دارد، چیزی که بیشتر به نفع آن محسوب می‌ شود این است که بسیاری از مصرف‌کنندگان، کیا را یک برند ممتاز می ‌دانند.

قیمت کیا سراتو 2017

با توجه به اینکه این خودرو عمدتاً برای رفت و آمد روزمره استفاده خواهد شد، عملکرد منصفانه ای را نسبت به قیمتش ارائه می دهد، در حالی که کیفیت سواری، ظرافت (عایق در برابر جاده، باد و صدای موتور) و فضای داخلی راحت و بدون هیاهو به جذابیت آن افزوده است.

متأسفانه با توجه به قیمت ارز، این خودرو در مقایسه با رقبای خود در رده گران قیمت قرار دارد. اما با تمام زیبایی، کاربرد و تجهیزاتی که دارد به خوبی می تواند خریداران را وادار کند که گزینه های دیگر را در نظر نگیرند و به جرات می توان گفت قیمت سراتو 2017 به امکاناتی که در اختیار راننده و سرنشینانش قرار می دهد، می ارزد.

معایب کیا سراتو 2017

برای اینکه نقد و بررسی دقیق تر و جامع تری از مدل 2017 سراتو کیا داشته باشیم بد نیست معایب سراتو 2017 را هم از نظر بگذرانیم. از معایب این خودرو می توان به فقدان فناوری کابین و دوربین دید عقب در مدل های ابتدایی اشاره کرد و همچنین کارشناسان پیشنهاد می کنند که موتور 2.0 لیتری این خودرو باید ارتقا پیدا کند.

معایب کیا سراتو 2017

این مطلب را هم بخوانید:بررسی مزایا و معایب کیا سراتو سایپا

مشخصات فنی و ویژگی های کیا سراتو 2017

خرید سراتو 2017 یک پیشنهاد خوب و البته کاربردی است که به عنوان یک گزینه معقول در نظر گرفته می شود. در ادامه این مطلب جزئیات مشخصات فنی و ویژگی های سراتو 2017 را مشاهده می کنید:

مشخصات سراتو 2017

طول 4560 میلی‌‎ متر
عرض 1780 میلی‌‎ متر
ارتفاع 1445 میلی ‌‎متر
وزن 1299 کیل وگرم
فاصله دو محور 2700 میلی‌ متر
حجم مخزن سوخت 50 لیتر

مشخصات پیشرانه سراتو 2017

چهار سیلندر 16 سوپاپ‌
حجم 1999 سی سی

 

حداکثر توان 150 اسب بخار

 

حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر

 

نوع سوخت بنزینی

 

مشخصات جعبه دنده و سیستم انتقال نیرو سراتو 2017

نوع جعبه دنده (گیربکس) اتوماتیک

 

نوع گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک شش دنده
محور محرک (دیفرانسیل) جلو

 

مشخصات تجهیزات جانبی و آپشن های سراتو 2017

رینگ‌های مخصوص و اسپرت 17 اینچی
سیستم باز و بسته شدن سقف (سانروف)
لامپ‌های  LED
لامپ های زنون دوگانه (Bi-Xenon) و کنترل اتوماتیک آن ها
سیستم بدرقه
سیستم باز شدن اتوماتیک درب صنوق عقب خودرو با نزدیک شدن راننده بدون استفاده از دست یا کلید
سیستم تعویض دنده در پشت فرمان
سیستم دوربین دید عقب
خروجی‌ مخصوص  USB
سیستم پشتیبانی هر نوع تلفن همراه و تبلت به کمک بلوتوث و استفاده از برنامه‌های Apple CarPlay و Android Auto
سیستم گرمایشی در صندلی‌ راننده و تمام سرنشینان آن
ورود به خودرو و روشن کردن آن بدون استفاده از کلید مخصوص ماشین
سیستم الکتریکی کنترل گودی کمر راننده
سیستم بخار زدایی شیشه ها
محفظه‌ی خنک نگه ‌دارنده در داشبورد
حافظه‌ی  تنظیمات  (IMS)
کامیپوتر سفری
پنل سوپرویژن در پشت فرمان
سیستم تهویه خودکار دو گانه

مشخصات امکانات ایمنی سراتو 2017

سیستم شناسایی نقاط کور
سنسور جلو و عقب
سیستم اخطار درباره تنظیم باد لاستیک ‌ها
ABS  یا استفاده از ترمز ضد قفل
HAC  سیستم کمکی برای حرکت ماشین در سراشیبی
سیستم پخش الکترونیک  (EBD)
سیستم کنترل هوشمند تعادل خودرو  (VCM)
کنترل کشش  (TCS)
هشدار صوتی جلوگیری از برخورد

در آخر

یکی از ابر قدرت های خودروسازی کمپانی کیا است و با توجه به ساخت و تجهیزات و کیفیت خودرهای ساخته شده این لقب کاملا برازنده این کمپانی کره ای است. خودرو سراتو 2017 هم عضوی از خانواده پر جمعیت کمپانی کیا است که در ایران هم به فروش می رسد و جزو پر فروش های بازار خودرو ایران محسوب می شود. در این مطلب سعی کردیم علاوه بر معرفی مشخصات و ویژگی های این خودرو بی نظیر، آپشن ها و خصوصیات و قیمت آن را هم بررسی کنیم. امیدواریم این مطلب تا حد زیادی به شما در شناخت این خودرو جذاب و کاربردی کمک کرده باشد.

سوالات متداول

1/5 ( 1 نظر )

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش