مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2021
پست شده در دسته‌بندی نشده

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2021

با گذشت سه سال از چرخه عمر فعلی خود، نسل چهارم کیا سراتو 2021 به‌روزرسانی شده است تا محبوب‌ ترین مدل این برند کره‌ای و یکی از پرفروش ‌ترین خودروهای سواری دنیا را زیبا و تازه نگه دارد. اکنون این خودرو  قیمتی با تجهیزات استاندارد بیشتر، امکانات رفاهی کابین بهبود یافته، ایمنی به‌روز شده و فناوری اطلاعات سرگرمی و سیستم تعلیق اصلاح‌ شده، با هدف ارائه یک سواری سازگارتر وارد بازار خودرو شده است.

اگر شما هم در مورد سراتو 2021 کنجکاو هستید و یا قصد خرید کیا سراتو را دارید، پیشنهاد می کنم مطلب امروز را از دست ندهید. در این مطلب سعی کردیم ضمن نقد و بررسی کیا سراتو مدل 2021، با مشخصات فنی، ویژگی ها و آپشن و مزایا و معایب این خودرو بیشتر آشنا شویم.

مشخصات فنی، قیمت و تمام ویژگی های سراتو 2021

معرفی خودرو کیا سراتو 2021

کیا سراتو 2021 با برخی از عناصر طراحی جدید، ویژگی های ایمنی و لوگوی کاملاً جدید به روز شده است. این سراتو جدید یک نسخه فیس لیفت شده از مدل سال 2018 است و به روز رسانی های بسیار گسترده ای را هم در طراحی داخلی و هم در طراحی خارجی دریافت کرده است.

اولین به روز رسانی و آپدیت جدید سراتو مدل سال 2021 در لوگوی کاملا جدید کیا است. این روزها تغییر لوگو بسیار رایج به نظر می رسد و ظاهراً کمپانی کیا هم از این امر غافل نشده است. این شرکت خودرو سازی کره ای اوایل سال جاری با لوگوی بازطراحی شده جدید خود به این حزب پیوست و سراتو اولین خودرویی است که با لوگوی جدید در خارج از کره به فروش می رسد.

جدای از لوگوی جدید، می ‌توانید بررسی کیا سراتو 2021 را با جلو پنجره بازطراحی ‌شده‌اش که چراغ ‌های باریک جلوی خودرو را به هم متصل می‌کند، کامل کنید. طراحی قسمت عقب دریچه ثابت باقی مانده ( البته به جز لوگوی جدید کیا ) اما چراغ های عقب جدید، درب صندوق بار تازه و سپر بازطراحی شده جزو تغییرات سال 2021 خودرو سراتو محسوب می شود.

معرفی خودرو کیا سراتو 2021

به‌روزرسانی دیگر برای سال 2021، دستورالعمل‌ های دستی تعویض دنده است، با تمام مشخصات GT که از همان مبدل گشتاور شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی ترکیب می شود. در ادامه تجهیزات، مشخصات فنی و قیمت سراتو 2021 را به صورت کامل تر مورد نقد و بررسی قرار می دهیم.

این مطلب را هم بخوانید: آپشن های کیا سراتو

طراحی خارجی خودرو کیا سراتو 2021

در اولین برداشت، ظاهر خوب سراتو مدل 2021 بیننده را کاملا تحت تأثیر قرار می دهد و طراحی خارجی آن بدون تلاش زیاد می‌گوید نشان می دهد که این خودرو اسپرت است! آلیاژ های 18 اینچی دو رنگ با ظاهری هوشمند، قوس چرخ ها را پر می کنند، و به کیا سراتو مدل GT ظاهری دلچسب می بخشد. از سوی دیگر مدل ‌های اسپرت و +Sport از آلیاژ های جدید 17 اینچی چند پره (با لاستیک ‌های 225/45R17) بهره می ‌برند، در حالی که تمام مدل ‌های سدان دارای طراحی مجدد صندوق عقب، سپر عقب جدید (با دو لوله اگزوز در GT و یک خروجی مخفی در سری S، Sport و Sport+) هستند؛ به‌علاوه چراغ‌ های عقب جدید که جلوه چراغ‌ جلوی جدید را منعکس می ‌کنند.

هر دو مدل هاچ و سدان سراتو 2021 دارای نمای جلویی جدید با چراغ ‌های جلوی درجه یک هستند که دارای چراغ ‌های LED هستند. همه سراتو ها دارای طرح‌ های جدید سپر جلو هستند، اگرچه GT با جزئیات قرمز مات در جلو پنجره و در ورودی هوای پایینی که چراغ‌های مه شکن LED مورب جدید آن را مشخص می‌کند، متمایز است.

طراحی خارجی خودرو کیا سراتو 2021

طراحی داخلی خودرو کیا سراتو 2021

تغییر اصلی در طراحی داخلی سراتو 29021 مربوط به قابلیت چندرسانه‌ای آن یا همان Infotainment است، اگرچه واقعاً نیازی به تغییر نداشت. سراتو مدل S دارای یک صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با Apple CarPlay/Android Auto بی ‌سیم، سه درگاه USB و شش بلندگو است، در حالی که بقیه مدل ‌ها دارای صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی با Apple CarPlay/Android Auto، ناوبری ماهواره‌ای و دیجیتال هستند. رادیو، حالت خواب صندلی عقب و به‌روزرسانی ‌های ۱۰ ساله MapCare و Suna در ترافیک زنده از جمله تجهیزات داخلی این خودرو هستند.

مدل GT در واقع یک قدم جلوتر از رقبایش است و به صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی که به تازگی آپدیت شده است، شارژ بی سیم تلفن و صدای پریمیوم JBL با هشت بلندگو را اضافه می کند که به نظر می رسد نسبتاً قوی به نظر می رسد، اگرچه حتی استریو با شش بلندگوی استاندارد نیز کاملاً کافی بود.

جای تعجب نیست که مدل GT  از بهترین فضای داخلی خانواده سراتو برخوردار است. صندلی ‌های چرمی آجدار و سوراخ‌ دار با دوخت قرمز، کابینی با کلاس و چیدمان خوب با چندین جزئیات منظم را به سرنشین ارائه می دهند. دریچه ‌های هوای بیرونی یک نقطه تفاوت عجیب و غریب اما کاربردی هستند که در این مدل شاهد آن هستیم. از سوی دیگر فرمان احساس خوبی دارد و برای راننده راحتی و آسایش بی نظیری فراهم می کند.

در حالی که مدل های S، Sport و Sport+ سراتو جذابیت مدل GT را ندارند، اما همه آنها نقاط مثبت خود را دارند. تریم پارچه‌ای مشکی و خاکستری S بسیار شیک به نظر می رسد و احساس خوبی به بیننده می دهد، اگرچه داشتن فرمان و دسته دنده با روکش چرمی اختیاری است.

طراحی داخلی خودرو کیا سراتو 2021

یکی دیگر از ویژگی های کیا سراتو 2021 فضای بارگیری زیاد آن است، در این مدل  طراحی داخلی به شکلی صورت گرفته که فضای زیادی برای سرنشینان وجود دارد. سراتو دارای یک کابین جادار با فضای زیادی برای بزرگسالان در صندلی های عقب است. فضای بار بالاتر از حد متوسط است و برای سدان حدود 502 لیتر و برای هاچ مقداری حدود 434 لیتر است. اما پشتی صندلی برای راحتی واقعی بیش از حد خمیده است و باعث می شود تا سرنشین گردن خود را به سمت جلو کشیده و سعی کند بیشتر عمودی بنشیند، و این مسئله یکی از معایب سراتو 2021 است که در به روز رسانی جدید باید اصلاح شود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه کیا سراتو وارداتی با سراتو مونتاژ داخلی سایپا

تجهیزات ایمنی خودرو کیا سراتو 2021

سراتو مدل 2021  اکنون دارای کمک مسیر حرکت، هشدار توجه راننده با هشدار خروج خودرو پیشرو، هشدار نوربالای خودکار و هشدار خروج ایمن، همراه با کمک حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، و ترمز اضطراری خودکار (AEB) است؛ اما گل سر سبد تجهیزات ایمنی سراتو 2021 شخیص عابر پیاده است که آن را از سایر رقبا متمایز می کند.

تشخیص دوچرخه سوار برای سیستم AEB، ترمز پارک الکترونیکی، ترمز های دیسکی بزرگتر عقب (284 میلی متر دیسک جامد به جای 262 میلی متر)، کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک عقب از جمله تجهیزات سراتو است که ایمنی و آرامش را برای راننده و سرنشینان خودرو تضمین می کند.

ناگفته نماند که تمامی خودرو های مدل سراتو در صورت نصب بسته ایمنی، پنج ستاره آزمون تصادف ANCAP را دریافت می کنند.

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو 2021

حال که از طراحی و تجهیزات داخلی این خودرو بی نظیر صحبت کردیم بهتر است برسیم به اصل ماجرا یعنی مشخصات فنی این خودرو. در مشخصات سراتو 2021 علاوه بر نسخه 2.0 لیتری دستی حذف شده، پیشرانه ها نیز قابل حمل هستند. این بدان معناست که نسل موتور 2.0 لیتری چند نقطه ای انژکتوری ارجمند هیوندای کیا با 6 سرعته اتوماتیک در S، Sport و Sport+ ادامه پیدا کرده و 112 کیلووات در 6200 دور در دقیقه و 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید می کند.

سراتو GT از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 1.6 لیتری گاما II با گیربکس دو کلاچه هفت سرعته استفاده می کند و مانند قبل، 150 کیلووات در 6000 دور در دقیقه و 265 نیوتن متر از 1500 تا 4500 دور در دقیقه تولید می کند و این قدرت از طریق یک گیر بکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو ارسال می شود و مانند یک ترکیب برنده به نظر می رسد.

مشخصات فنی خودرو کیا سراتو 2021

بالا نگه داشتن دور موتور و سخت کار کردن با آن بهترین احساس را به راننده می دهد، صدای موتور حتی در حالت رانندگی «عادی» به طور کاملاً برجسته به داخل کابین جریان می یابد و در حالت «اسپورت»، به نظر می ‌رسد که صدای مصنوعی حتی بلند تر می‌ شود. دور موتور به‌طور خودکار در دنده‌ های پایین ‌تر منطبق می‌ شود و دریچه گاز واکنش‌پذیرتر می ‌شود. اما در مورد مصرف سوخت چطور؟ هر دو موتور سراتو 2021 به گونه‌ ای تنظیم شده‌ اند که روی سرب معمولی 91 اکتان کار کنند و مصرف سوخت مناسبی دارند.

آپشن ها و امکانات جانبی خودرو کیا سراتو 2021

سراتو در گرفتن نوآوری از خودرو های لوکس و ورود آنها به دنیای اصلی قهرمان بوده است، و مدل 2021 نیز از این قاعده مستثنی نیست، به خصوص در مورد نسخه ممتاز سراتو GT.

این بار سراتو مدل سال2021  با کمک ‌های راننده مانند کروز کنترل تطبیقی ​​و دستیار حفظ مسیر ارائه می ‌شود، به این معنی که اگر چند دکمه را فشار دهید، خودرو می ‌تواند به‌طور خودکار، خودروی جلویی را در یک فاصله تعیین‌ شده دنبال کند و به نوعی خود را برای ماندن در مسیر هدایت کند. این ویژگی برای اولین بار به ترتیب در مرسدس کلاس S و آئودی A6 روی کار آمد و حالا سراتو آن را به کار برده است!

همچنین سیستم‌هایی جدیدی در این خودرو که شما را از برخورد با وسایل مقابل یا هدایت به مانعی در کنارتان باز می ‌دارند، اما چیزی که احتمالاً سرنشینان را تحت تأثیر قرار می ‌دهد صفحه لمسی 10.25 اینچی است. نمایشگر آن بهتر از Brylcreem است و دارای یک ردیف کلید های حساس به لمس است که عملکرد های اصلی را ارائه می دهد.

آپشن ها و امکانات جانبی خودرو کیا سراتو 2021

در مشخصات سراتو 2021  می بینیم که این ماشین دارای Android Auto و Apple CarPlay است که برای هرکسی که از آن‌ ها استفاده می ‌کند ضروری است. ویژگی دیگری که این خودرو ارائه می ‌کند و تعداد کمی از خودرو های درجه یک از آن برخوردار هستند، چیزی است که تا زمانی که آن را امتحان نکرده‌اید هرگز نمی ‌دانستید به آن نیاز دارید؛ صندلی‌های جلوی تهویه ‌دار!

سواری و کارکرد خودرو کیا سراتو 2021

کیا برای بهبود سواری سراتو 2021 بدون اینکه بر هندلینگ آن تأثیر بگذارد، دمپینگ خود را کمی ملایم کرده است. نتیجه یک پیشرفت متوسط در سواری این خودرو شکل گرفته است، هرچند که سراتو هنوز هم در جاده احساس استحکام می‌ دهد و می ‌تواند در جاده ‌های روستایی پر از برآمدگی به راحتی عبور کند. خوشبختانه، تعادل هندلینگ فوق العاده است و رد کردن جاده های پرپیچ و خم برای راننده هیچ زحمتی ندارد.

فرمان تیز است و در حالت به طرز چشمگیری طبیعی به نظر می رسد، اگرچه با ثبات وزنی کمتر، حالت Comfort نسبتاً مصنوعی به نظر می رسد.  صدای القایی تولیدی GT نیز همینطور است، مانند غرغره‌ای که فقط زمانی ظاهر می ‌شود که حالت رانندگی در حالت اسپرت باشد یا زمانی که اهرم گیربکس به حالت «S» منتقل می ‌شود. این صدا کاملاً برجسته است و زیاد هم خوشایند نیست، اگرچه زمانی که به آن عادت کردید به نوعی کمتر آزاردهنده می شود.

سواری و کارکرد خودرو کیا سراتو 2021

 

از نظر پیشرانه، سراتو نسل جدید 1598 سی سی «Smartstream-G» توربو چهار را دریافت نمی کند و در عوض، از نسل قبلی 1591 سی‌سی آن موتور استفاده می‌ کند که به نظر می ‌رسد پیشرانه بدی نباشد.

گیربکس هفت سرعته دوکلاچه همیشه خوب کار نمی کند و در هنگام سبقت گرفتن، موفق به ارائه مناسبی نمی شود و این موضوع زمانی که در ترافیک هستید چندان ایده آل نیست.

سواری یک سراتو S پایه با بسته ایمنی اختیاری تجربه جدیدی به شما ارائه می دهد. این خودرو با لاستیک ‌های 205/55R16 و سیستم تعلیق استاندارد، سواری بسیار بهتری نسبت به مدل GT در بیشتر سطوح دارد و در حالی که قدرت GT را ندارد، اما هنوز هم خودرویی مناسب برای رانندگی به شمار می رود.

سیستم تعلیق سراتو 2021 معمولاً تعادل خوبی بین سواری و هندلینگ ایجاد می‌ کند و از آنجایی که بسیار سبک ‌تر از شاسی ‌بلندهای متوسط اسپورتیج و توسان است که در موتور 2 لیتری با هم اشتراک دارند، عملکرد کلی قوی‌ تری نسبت به آن ها دارد. اما از طرف دیگر عدم اصلاح موتور و کالیبراسیون گیربکس هرچند ناچیز باشد، تا حدودی درخشش سراتو 2.0 لیتری را از بین می برد.  مصرف سوخت ادعا شده 7.4 لیتر در 100 کیلومتر است، اما کارشناسان هنگام تست سراتو 2021 به این نتیجه رسیده اند که این مقدار چیزی حدود 8.3 لیتر در 100 کیلومتر در جاده های شهری است.

سواری و کارکرد خودرو کیا سراتو 2021

مزایای خودرو سراتو 2021

  • کیفیت و استحکام عالی
  • طراحی به روز
  • تجهیزات ایمنی زیاد
  • امکانات و فن آوری های کاربردی

معایب سراتو 2021

  • عدم وجود گزینه دستی
  • صندلی ها بیش از حد خمیده هستند
  • محدودیت در فضای پای صندلی عقب

این مطلب را هم بخوانید:بررسی مزایا و معایب کیا سراتو سایپا

قیمت خودرو کیا سراتو 2021

یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند دغدغه شما در مورد خرید کیا سراتو 2021 باشد، هزینه و قیمت آن است و البته که مسئله بسیار مهمی هم هست. با توجه به نقد و بررسی کیا سراتو 2021 که تا اینجای این مطلب انجام دادیم و همچنین مشخصات فنی این خودرو می توانیم به راحتی بگوییم که قیمت گذاری این خودرو در حد مطلوبی صورت گرفته و با توجه به امکانات بسیار زیادی که این خودرو در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد، خرید سراتو 2021 توجیه منطقی دارد.

قیمت خودرو کیا سراتو 2021

مشخصات فنی، ویژگی و امکانات خودرو کیا سراتو 2021

تا اینجا کیا سراتو مدل سال 2021 را مورد نقد و بررسی قرار دادیم و مزایا و معایب این خودرو بی نظیر را شناختیم. حال نوبت می رسد به مشخصات دقیق فنی، ویژگی ها و آپشن های سراتو 2021 که در ادامه آن را برایتان گلچین کردیم:

ابعاد و اندازه سراتو 2021

طول 4640 میلی متر
عرض 1800 میلی متر
ارتفاع 1450 میلی متر
وزن 1287 کیلو گرم
فاصله بین دو محور 2700 میلی لیتر
ظرفیت مخزن سوخت  50 لیتر
ظرفیت صندوق عقب 502 لیتر

مشخصات فنی سراتو 2021

موتور 1591 سی سی گاما 4 سیلندر
قدرت 126 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
گشتاور 155 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه
مصرف سوخت 15.1 کیلومتر بر لیتر
0-100 کیلومتر بر ساعت 11.6 ثانیه
پیشرانه 6 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
ترمزها دیسکی (درام برای سطح تریم L)

امکانات و آپشن های خودرو سراتو 2021

  • Apple CarPlay و Android Auto
  • چراغ های جلو اتوماتیک
  • کروز کنترل تطبیقی
  • چراغ های جلو و عقب LED
  • گرمکن و تهویه صندلی های جلو
  • صندلی راننده با حافظه
  • نظارت بر نقاط کور
  • سانروف

در آخر

در این مطلب تمام ویژگی ها، مشخصات فنی، مزایای و معایب و امکانات کیا سراتو 2021 را مو به مو بررسی کردیم و دیدیم که این خودرو جدید کمپانی کیا، با به روزرسانی بی نظیرش در طراحی و لوگو و امکانات و فناوری های جدیدی که ارائه داده یک رانندگی ایمن و بدون دردسر را با قیمتی مقرون به صرفه به راننده هدیه می دهد. اگر تا این زمان هم برای خرید سراتو مدل سال 2021 مردد بودید با خواندن این مطلب بعید می دانم که تصمیمتان را نگرفته باشید!

سوالات متداول

0/5 ( 0 نظر )

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش